
Garmin запускає процес інтеграції системи автопілота GFC 600H у вертольоти Airbus H130
Вбудована революційна система управління польотом дозволить власникам і операторам Airbus H130 користуватись розширеними функціями безпеки.
Компанія Garmin повідомила про намір отримати сертифікат додаткового типу (STC), який надасть офіційний дозвіл на встановлення системи GFC™ 600H у гелікоптерах Airbus H130. Передова система управління польотом GFC™ 600H покликана зменшити навантаження на пілота та підвищити ефективність виконання льотних операцій. GFC 600H пропонує широкий спектр функцій, адаптованих для гелікоптерів, зокрема режим утримання курсу з підтримкою стабільності швидкості, інноваційний режим допомоги при зависанні, систему електронної стабілізації та захисту гелікоптера Garmin, спеціальний режим повернення до горизонтального польоту, захист від перевищення або зниження швидкості та багато інших.
“Ми раді представити потужну систему GFC 600H власникам та операторам гелікоптерів Airbus H130. Вона суттєво зменшує навантаження на пілота та надає багато можливостей, орієнтованих на безпеку, допомагаючи пілоту ефективніше виконувати місії.”
— Карл Вулф, віцепрезидент Garmin із продажів та маркетингу в авіаційному секторі.
GFC 600H обладнана консольним контролером з кнопковим управлінням та дисплеєм, сумісним з окулярами нічного бачення (NVG). Інтегровані інтелектуальні двигуни з системою зворотного зв’язку реагують на команди по тангажу та крену відповідно до налаштувань системи, тоді як датчик колективного керування передає проактивні команди для забезпечення більш плавного та передбачуваного коригування польоту при зміні положення колективного важеля. Високопродуктивні серводвигуни з цифровим управлінням забезпечують швидкий, точний та потужний відгук, розширюючи можливості системи GFC 600H, та гарантують винятковий рівень плавності у виконанні маневрів.
Інноваційний режим допомоги Hover Assist при зависанні гвинтокрила автоматично виявляє зависання та підтримує стабільне положення гелікоптера відносно землі. Режим керування за віссю напрямку (yaw axis control) дозволяє системі GFC 600H утримувати курс та положення при зависанні. У гелікоптерах H130, обладнаних системою GFC 600H, навігація здійснюється спільно з дисплеєм G500H TXi™ та авіаційним навігаційним пристроєм GTN™ Xi для автоматичного виконання заходів на посадку, навігаційних підказок під час польоту та повної автоматизації процедури відходу на друге коло, у разі якщо посадку неможливо завершити або її доводиться скасувати, включаючи утримання у точці очікування та схеми пошуково-рятувальних маневрів.
“Інноваційна система автопілота GFC 600H розширює видатні можливості H130 ще більше, пропонуючи вищий рівень стабільності і точне управління гвинтокрилом для безпечнішого, ефективнішого та більш результативного виконання місій.”
— Жером Ронсен, керівник програми легких багатоцільових гелікоптерів у компанії Airbus Helicopters.
Завдяки передовій технології орієнтації у просторі (AHRS) та резервним датчикам із взаємним контролем, GFC 600H забезпечує плавне керування в усіх режимах польоту. Режим утримання положення (Attitude Retention Mode) зменшує навантаження на пілота, автоматично підтримуючи заданий кут тангажу та курс, а також допомагаючи стабілізувати вертоліт під час ручного керування. Система GFC 600H розроблена з урахуванням потреб пілота та оснащена елементами управління тримерами, встановленими на ручці циклічного керування. Це дозволяє здійснювати управління системою без необхідності забирати руку від приладів керування польотом під час виконання базових операцій. Додаткові режими включають утримання висоти (Altitude Hold), вибір заданої висоти (Altitude Select), вертикальну швидкість (Vertical Speed), контроль приладної швидкості (Indicated Airspeed) та вибір курсу (Heading Select).
GFC 600H пропонує функції, що підвищують рівень безпеки польоту, зокрема захист від перевищення або надмірного зниження швидкості, систему електронної стабілізації та захисту H-ESP™, яка допомагає утримувати гелікоптер у межах безпечних параметрів польоту, навіть у режимі ручного управління. Система H-ESP функціонує в усіх режимах, у тому числі коли автопілот не активований, а для виконання маневреного польоту її можна вимкнути вручну. На панелі управління GFC 600H передбачена спеціальна кнопка LVL (Level Mode), яку пілот може натиснути для автоматичного повернення гелікоптера до горизонтального польоту. Це допомагає уникнути дезорієнтації в умовах поганої видимості, наприклад, при ненавмисному потраплянні в метеоумови відповідно до приладів (IMC). Функція захисту на малій висоті своєчасно видає сповіщення та автоматично коригує кут тангажу, допомагаючи пілоту повернутися на безпечну висоту.
Система автопілота GFC 600H стане доступною для модернізації гелікоптерів Airbus H130 та EC130 T2 у другому кварталі 2025 року. Нові моделі Airbus H130 матимуть вбудовану систему GFC 600H, інтегровану на етапі виробництва.